30 August 2010

ni bukan berhabuk, dah bersawang bagai dah blog aku nih..

salam,

aku tengah pening ni.. pening baru carik blog, tak pening tak carilah! huh*sigh* kalo ikutkan masuk harini tinggal lebih kurang lagi 1bulan 4 hari cenggitu lah aku nak kawen.. giler lah.. macam tak percaye lah.. aku rase baru semalam aku nanges2 bawah meja office ngajuk lah konon last2 ko kawen gak kan.. hi3 malu i.. percaye tak mo percaye pon kene jugak percaye.. macam2 lah aku fikir skarang nih..

dengan umur baru 21 tahun nih, macam2lah masalah datang.. giler masalah lah.. masalah utame adelah tiada pengalaman, bukan tiada pengalaman berkahwin, tu memanglah.. tapi masalah aku memang tak tahu nak mula dari mane.. persiapan aku main buat aje.. aku riso bile sampai je majlis aku semua jadi berterabur.. macam sekarang ni aku tengah pening, aku dah jumpe dah tok kadi aku aritu, amik sain semua kat borang kebenaran kahwin tu.. aku dh hantar kat JAIP, dah approve kire boleh kawen dah aku nih.. pastu aku nak buat ape dengan kebenaran kawen yang JAIP bagi kat aku tu?? simpan sampai nikah ke?? ke ne bagi tok kadi ke?? peninglah aku.. esok aku nak tanye tok kadi lah.. malu pn buat2 tak malu lah..

masalah kedua ialah untuk memuaskan hati semua orang.. ni part paling aku gila tau! kalau aku banyak duit, bukan semua orang aku puaskan hati, semua beruk kucing segala aku puaskan.. aku paling hangin dengar "alah fiza, 50 hinggit je, tak kan nak berkire sangat" ini ayat aku haramkan 7kturunan pakai nih.. pale hotak dia cakap mcm tu.. kan dah kurang sopan aku nih.. kalau ko banyak sangat rm50 tu, bagi jelah kat aku.. aku keje rm50 sehari pon susah nak dapat, dia suke2 hati nak membazir tak tentu hala.. aku ni nak beli 1 benda pon 13kali fikir.. pergi kerja pn bawak bekal, 50 hinggit konon.. terseksa batin aku..

masalah ketiga ialah sememangnye aku banyak masalah.. sana masalah, situ masalah.. kadang2 sendiri cari masalah.. sian woo kat aku, nak mintak tolong orang pun aku segan, giler segan lah.. semua kalau boleh aku nak buat sendiri.. bukan bajet berdikari ke hape, tapi ntah lah.. aku rase macam dari kecik duk menyusahkan orang.. ni nak kawen pun nak menyusahkan orang.. adoi, memang susah orang nak paham aku.. pining kepala..

tapi sekarang, aku dah muhasabah diri*ceh, konon..* betul lah, muhasabah diri lah ni.. jangan ikut hati sangat,try untuk bahagiakan semua orang, puaskan hati semua orang.. cube buat yang terbaik.. aku tahu, umur aku 21 tahun ke, tak ade pengalaman ke, duit kureng ke.., aku percaya segalanya datang dariNYA.. semuanya di tentukan olehNYA.. korang2 doakanlah untuk aku eah..


p/s: sape tau videografer murah2?? duit kureng pun kalau kene bajet, teringin gak aku. kih3..
Post a Comment