13 January 2010

karma

hum, susah.. memang serabut kepala otak sekarang ni.. macam-macam perasaan ade.. tapi yang penting serabut la.. ada blog pun rase cam tersekat juga, ye la, bukan semua menda kita boleh cerita, banyak hati kene jaga... tak kan nak bukak pekung di dada.. malu siot.. aku tau, bukan aku tak da orang yang boleh aku luahkan, tapi.. entah lah.. bila rase sakit hati, aku cepat menangis... bile menangis, hilang la rase sakit tu.. mase tu nak cerita pun rase macam tak guna dah, menda dah lega.. tapi bila menda tu berulang-ulang, aku rase, boleh lagi ke aku sabar.. boleh lagi ke aku tahan..

aku penat sebenarnya, penat untuk bersabar, penat nak bertahan dengan alam sekeliling.. penat lah!! susah nak cakap.. aku tak paham kenapa kena jadi macam ni.. apa yang aku bayar tak same dengan apa yang aku dapat...

aku cume berharap ada karma, hidup ni kan macam roda, kadang di atas, kadang dibawah.. aku cume berharap boleh beranjak ke atas sedikit.. biar keadaan berubah menjadi lebih baik sedikit.. sedikit pun jadilah... bile di bawah lama sangat ni, aku takut..

inilah karma,mungkin perkara yang terjadi sekarang adalah balasan atas dosa-dosa aku dulu... mungkin ini yang mereka rase bile disakiti... ampunkan aku... kalaulah aku boleh ulang semula, aku akan betulkan semuanya.... aku tak kan lukakan sape-sape... T_T

Ya Allah, aku takut...
fikiran aku tak pernah terjangkau pun ke situ...
ampunkan aku...
Post a Comment