30 November 2009

selamat hari raya Qurban...


hai sume!!
macam mane hari ni?
masih pening2 lagi.. aku masih lagi bermabuk daging..
hari2 makan daging
gulai daging
sup gear box
daging bako
semua daging aje...
jap lagi dagi masak kicap lak..
nasib baik den gilo daging..
huahuahua..


ok, pagi raye, kami beramai-ramai pergi beraye kat hospital termerloh..
mak cik den mengalami keguguran..
sian mak cik aku..
dia sendiri pun xtaw yang dye pregnant..
sabo ea mak cik, tak da rezeki..
lepas ni berusaha lagi.. ha3 (giler membakar semangat!)



so, kami buat la jamuan raye kat situ
segala rendang lemang ketupat lontong kuih muih kami angkut...
tapi nape ea hospital temerloh tak kaci budak under 12 naik wad?
hospital sini baik je, wad bersalin je xbuleh...
tapi tidak mengapa, pak cik aku berjaya mencilok masuk
bersame anak-anak buahnye ikut jalan mane ntoh..
pandai jer, memang kaki cilok tol...


lepas smayang jumaat pula diadakan sesi fotografi bersama en.puteh
lembu yang bakal berkorban untuk negara dan bangsa
en.puteh dalam mud redho menerima kenyataan..
abaikan muke aku yang begitu selok..
saje je nak enterframe


en.puteh aku tengok sedih je..
tapi aku tak leh nak kecian
orang kate kalo kesian tak leh makan daging die
orang kate la, bukan aku kate...ha3
ne buleh aku xmakan, aku kan kuat makan..


en.puteh sudah berjaya ditumbangkan..
redho je aku tengok muke lembu sekor ni..


adik dan sepupu aku yang begitu kusyuk
first time kot...
adik aku ea la kot first time,
sepupu ni bapak dye tokei lembu,
tak heran dah kot...


sufiya dan ayahnye..
poksu aku la tu..
sombong sufi ni, aku gigit baru taw!!


tukang sembelih lambat pulak,
banyok sangat lembu nak sembelih hari tu, tunggu giliran la
sian lembu tu ha...
eh eh xcian, x cian...


kambing ni dibawa untuk melihat ibadah korban gak
bio ketaq skit pale lutut, ha3
sib baik ko xkene korban gak... he3


daging2 yang belom dipotong...
aku xmasuk campo lagi bab ni...
tapi...


bile dah selesai je melapah lembu tu, aku la jadi mangsa ne cuci segala
pastu bako pulak...
rebus tulang pulak...
husssshhh...
nasib ko la...
mase ni aku rase bau aku ngan bau lembu tu udah tiada bedanya...


sebahagian dari family aku yang berkampung di
Felda Sertik, Bentong, Pahang..
syok la jugak...
tu je la, penin dah ni..
asyik makan daging je..
pagi tadi makan nasi lemak pun dengan daging...
giler la...ha3
Post a Comment