21 October 2009

cinta+kawan=CURANG!!! wtf.....

gambar sekadar hiasan


seorang kawan, berumur lingkungan pertengahan 20an, bercerita pada aku tentang ape yang berlaku pada dirinya sekarang, i mean 3-4 hari kebelakangan ni... ceritanye bermula begini, kawan aku ni boleh aku gambarkan sebagai seorang perempuan yang cantik, ye memang cantik, bertudung litup, pandai berbahasa dan aku menghormati beliau sebagai seorang kakak jugak.. beliau da pakwe, lewat 20an... bercinta hampir 3 tahun, berkenalan melalui jaringan internet... persoalannye disini kawan perempuanku ini mempunyai ramai kawan lelaki, tapi hanya sekadar KAWAN. ye maksud KAWAN dari pemahaman beliau sendiri, bukan dari aku..

KAWAN dari perspektif beliau bermaksud ko-kawan-jika-tak-ada-perasaan-cinta, kita-leh-hangout-same2-walaupun-jalan-berdua, ko-boleh-dengar-rintihan-hati-aku, dan yang last skali ko-tak-perlu-tahu-aku-ada-pakwe.

KAWAN dari perspektif aku pula adalah berlawanan. bagi aku, bagi aku ok! bukan semua orang, perempuan dan lelaki tak boleh jadi kawan baik.. setakat jadi kawan sekelas, kawan sesekolah, kawan sepejabat... tu aje..


KAWAN disini aku labelkan sebagai kawan lelaki ea... kawan perempuan tak pe la...



persoalannya disini (sekali lagi),

ape maknanya CURANG? adakah kalau boifren @ gulfren anda, tunangan anda, suami @ isteri anda mempunyai KAWAN BERLAINAN JANTINA dan beliau beperspektif "semacam ko-kawan-jika-tak-ada-perasaan-cinta, kita-leh-hangout-same2-walaupun-jalan-berdua, ko-boleh-dengar-rintihan-hati-aku, dan yang last skali ko-tak-perlu-tahu-aku-ada-pakwe @ makwe" itu boleh dilabelkan sebagai tidak CURANG?

adakah kite perlu open minded dan berpegang teguh pada motto "aku bukan bercinta,aku KAWAN je"

apa yang menjadi perbezaan antara berkawan dan bercinta jika situasi yang berlaku SAME? tak ade perbezaan.



korang tolonglah jawab. serius,kadang2 aku teringin jugak nak box comment aku full.


p/s: bercintalah dengan kawan anda.. ha3


kalo aku kate kawan aku tu rekaan semate korang tak marahkn...
Post a Comment