02 July 2009

we @ teruntum park - part 1


sabtu lepas papa cuti..
kami bawak syira jalan2...
gi la taman teruntum..
ngat nak amik malam
coz kak bee kate nk gi tengok transfomers ngan
geng-geng opis,tapi xjadi lak...



ni mase baru sampai teruntum..
hepi je ase..
aku sendiri pn dah lame xdatang cni..
laz datang 3 tahun lepas kot..


sonok je dapat jalan2..
mulenye aku riso gak takut syira nangis
tapi alhamdulillah..
ok gak dye..


kat tempat burung unta
kandang burung unta tu dah la atas bukit
aku suh apa dukung..
xlarat la ibu nak dukung syira
syira dah berat..


ni dye ngah mencari2 bunyi monyet yang kuat gile tu..
aku sendiri dengo pun takut..


ha, ni die monyet yang wat
bunyik yang menakutkan tu..


syira bukan minum sangat dye punye nutrigen
dye duk kemam straw tu je..


*syira bird syira*
bersungguh apa tunjuk bird kat syira..
time ni panas ag..
sepet2 mate anak..


dye kecek air apa dah..
air dye letak tepi..


peloh2 dah apa layan syira..
siap pilih2 ag goreng pisang syira
aku amik yang kecik2
apa suh amik yang beso2
dah pilih yang beso keras pulok
suh belek lak cari yang lembek2 kit
padahal nak pilih goreng pisang jew..


xmo dah duk ngan ibu dye..
dah ciap kaco2 lagi air apa tu..


syira cuap apa
(ni klo papa syra tgk ni,mesti mkn ati abiz ni)


apa cuap syira balik...
da aku ni sape nak cuap???


xpe, apa dah kate 'amik je nak makan pe ma'
aku pun pe lagi
belasah la
udang goreng tepong
sotong goreng tepong
ketam goreng tepong
kopok lagi..
nampak sangat kebulur aku ni..
mahal gile mak cik ni cas
tapi xkesah la
asal puas ati.. memang puas ati pun..
hehehehe apa blanje kan..
















ni ngah testing2
syira nak tak naik kuda..
baru nk letak atas kude tu die dah meraung
suh pegang ag la xmo..
sib baik aku testing dulu..
kang xpepasal aku lak ne ganti syira naik kuda tu..
murah je naik kuda ni
rm5 4 kali pusing xclap..
leh la bawak anak2 anda naik kuda kat cini
name kuda ni 'pintow'


tengok je nak..
naik xmo..
pe la syira ni..


bird beso syira..
burung pe ni ek?
burung botak ek?


bile letak syira sowang dye nangis
ne la apa naik skali
(ke mmg apa nak main boyan ni??he3)
sib baik la apa sporting
awek yang duk kat bangku tu tersengih2 jew
pe sengih2,aku back hand kang!!
ha3 garang tak mak?



ni memang feveret syira ni
rela tolak dukung coz nak naik menda ni..
aku lak duk sebelah ujung satu ag
tolong enjut2 menda ni


sebelum sampei kat tempat turtle ni
kitorang singgah kat gelongsor..
tapi gambo xda..
kat sini syira jumpe membe lak..
dapat kopok ijau sekeping


tapi dye xreti nak makan ag
first time kot tengok kopok ni..
syira gi patah2 kan kopok ni pastu tabur atas rumput..


ni ngah tabur benih kopok ijau la ni..


pas apa gigit kopok tu skit
baru dye makan..
ko ingat menan ke pe kopok tu..
tomei je sengih camni...
gigit pipi tu baru taw..


pantang tengok aku minum air..
mesti nak kecek kit..
air oren ag tu, feveret tuh..
air nutrigen xlayan dah okeh..
terpakse la aku tuang kit2
wat rase jadi la kan syira mucuk..


baru la dye start makan..
cam bez jek..
gi mintak lagi kat pak cik tu syira..
ibu nak gak..


hehehehe,
sabo je la..
ni gigit dengan penuh perasaan ni..
last xsempat abiz pun dye punye kopok
dye dah wat jatuh lak..


manje time wit apa..
aku conpius tol..
cepat tol dye ngan apa..
ngan aku xmo dah..
ibu xbez ke syira??

ni gambo mase last thursday
aku tido umah kak bee coz abg sham gi kedah..
dak ni dye gi dapo wat datang cerek kat aku..
betuah tol anak sowang ni..

ni lak gambo petang jumaat
bawak syira gi jalan2 depan rumah coz
kat umah xda elektrik..

aku hepi je bile syira ade
slalu wat aku tersenyum..
maceh kak bee..
sebab bagi fiza jadi ibu syira..

Post a Comment