30 April 2009


current status: missing him

ni pehal ni..

walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
di jiwa ini Hampa…


Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina


Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terangMu
Biarkan lah aku punya cinta
Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halalMu
Tuhan beri aku cinta…

P/S: ni pehal lak aku ni..

da kene mengene ngan aku ke?

jap pk jp..

emmmm

ne de la..

pe la aku ni..

28 April 2009

cayang kamOo


papa n syira
ari jumaat lepas aku gi paso mlm
kak bi ak papa n syira anje..
gi jengjalan jap pas keje..
lame dah xgi paso mlm ngan papa..
beznyew!!!
ni muke syira ngan papa din..
pe kuyu je ni mate sayang..


kit je gambo..
ea la paso mlm kan..
ni pn owg dah pandang slek kat ak..
cam pelik je depan kedai murtabak
gi posing2..
sib baik papa sportin'
tq cuk..

24 April 2009

~HAPPY BIRTHDAY~

Salam...
weeeeehuuu...
laz nite ak gi celebrate bufday papa..
sebenonye celebrate awal kit
coz papa ne balik bekerja on his birthday..
aku ajak papa gi secret recipe..
lapo lak ase perut ni ble cakap sal mkn..
*krukk... kriok..
perut bunyi da...
hua3


puas aku nak cakap ngan mr. nepal kat secret recipe ni
suh dye tulis hepi birthday..
hahahaha..
malu je ase ne spekin2 merapu..
sib baek mr.nepal tu paham..
TQ mr.nepal (aku ase la dye owg nepal kot)
lupe lak nak tanye name dye..
mmg bez la service kat cni..
kalo aku banyak duit aku nak mkn kt cni ari2 taw..



hehehe..
men cabut lak menda ni..
xda keje len ke pe..


miz u papa..


papa ngan dye punye
grilled black paper chicken
(tol ke aku tulis ni???)


me..
noodle in tom yum sup..
bez taw...
dah la offer week
rm9.90 jew..


men pindah tempat duduk lak..
xkesah la kan..
lom mkn ag..


ice choc with cream
cam pelik x kitowg pnye combination makanan
xlarat nak abizkan
muak giles dow..


choc indulgence ni idea kak bee..
aritu kami gi mkn kak bee order kek ni
mmg bez gile la..
dah kenyang pn leh sumbat ag..
papa pn suke..
TQ kak bee sebab bagi idea..
sayang kak bee..

papa's bufday
semoga panjang umo dan dimurahkan rezeki..
highlight kit, hua3..
semoga dapat sayang mama sampei bile2..
semoge tiada chenta lain dari chenta kita..
semoga dapat mencapai azam dan impian..
semoge chat selalu..
semoge cepat nek pangkat..
semoge berbahagia selalu..
semoge dapat beli peti ais & katil baru..
semoge diberkati Allah S.W.T
semoge segala yang baik itu milik kamu..
sesungguhnya mama slalu mendoakan yang terbaik untuk papa..
mama sayang papa taw!!



love you!!

14 April 2009

superWOMAN wanna be..

here i am, fiza da perasan...
hahahaha..
first time pegang d80
harus la da perasaan riak n bongkak ckit..
pinjam camera ek...
huahuahau..
ni gambo mase aku ngan kak bi jengjalan aritu..
sampei arini still kojang kaki den..
sabau je la..
gambo ni da yg kabur2 kit..
mak cik ne reti ag gune..
men pusing2 jew setting
aku bab godam megodam ni no 1..
hahahahaha...
ni dye dak baru dapat kaki..
puas den kejo2..
kang ngan aku2 tersembam..
jadi joging lak aku aritu..

muncungnye mulut ibu..
ase nak gigit2 jew pipi dye...
huhuhu...


aku yang TERPENYEK...


my little honey bunny..




tomeinye KamOo
bio la dagu aku cam kueh lapis da..
yum... yum...



di sebalik daun-daunan...


ni aksi melampau mama n syira..
auwwwwww.....



ni tetibe kejung lak...
bez sangat golek2 kat rumput...
dye la yang paling bez skali...


jom jengjalan...



ni baru lesen L...
belum ag lesen P...
huhuhuhu...
cam nak olimpik jew.......


mama bee n baby syira...


penat nye muke kak bi..
syira xpuas ati lagi...
nak jalan2 ag tu...


petang di Taman Bandar...


syira perisa laici...



ko nak suh dye putus tekak menjerit..
sile2 la amik dye punye air kotak laici tu...
for sure..
gempak la taman bandar petang itu...



kami tol2 penat ari tu...
tapi bez...



straw xmo...
nak isap gune lubang kat kotak jew..
jadi harus la bersembur2 air laici tu...
tak bagi kang marah...
haip!!!!

syira and me's
ni bukan spek cap ayam k...
ni xda cap pape pn...
beli kat paso malam jew...
nak heran pe...
kan....

tepi jeti.....


anak ibu...
sengih jew...



da stroller (kete sorong ke pe,xmo naik...)
mama dye gak yang kene...



layan jew...



my baby booooooo......



cewah....
tandas pn jadi...



superWoman wanna be????


dak ni...
dengan slumber berjalan kaki ayam...
ibu xkesah...
mama dye gi semayang
kite enjoy....

mama ane??????


ha...
itu dye...
pandangan mengharap...
tengok lebey je kat microwave tu...
mahal woooo
2,999.00...
tapi bagus wooo...
leh goreng kopok...
aku ciap makan ag kopok dye bagi...
time masak pn leh main bukak2...
xpanas pn...
bagus untuk anak2 anda...
datang la beramai2 kat FRICO EC MALL
da discont ag....
datang je...
tak yah beli pn dye bagi free je mug...
beso mug dye...
pat... pat....

shopin at cabin pe ntah name...

ni pun same gak...



semburan air milo kfc...
biz baju...
sib baik bawak baju spare..

hanye kami je yang taw...


pas tido..
sumbat kfc...
memang bez...
tu la...
sdikit gambo... (banyok gak padahal...tp bnyak tak jadi)
papepn...
memang bez la kuo ngan kak bi...
nanti kuo ag ek...
lov u kak bee.....
miz u syira da pipi tembam!!!!

ni syazira...
minggu ni laz dye practical ngan aku...
ko memang bez gRE...
bye2...

12 April 2009

cinta


Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami.
Ini dialog mereka…

Isteri: Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami: Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri: Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.


Suami: Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!


Isteri: Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata


“Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya tadi. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma.


Si suami amat bersedih dan menulis sepucuk surat kepada isterinya yang disayangi. Surat itu diletakkan di sebelah katil isterinya di hospital.
Surat tersebut berbunyi begini:

“Sayang!

Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.


Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.


Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.


Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.


Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi.


Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.

11 April 2009

jalan2 oit!!!


dis is my kak bi a.k.a
staff yang paling rapat ngan aku mase kat kolej..
jap ag aku, kak bi and my little honey buny nk gi jln2..


kami nak gi amik gambo..

wah...
beznye...
jom kite gi jengjalan kak bi n syira ea..
jangan mare!!!!!
dadada!!!