10 March 2009

M.A.A.F

salam...
arini dah masuk keje..
aku tak taw nape, ase syok gile keje kat sini...
ase nak gi keje ari2,hahahaha...
dengo dek bos aku sah dier kate aku ngampu..

arini aku terbace satu artikel yang aku ase ade kene mengene ngan diri aku sekarang ni..
artikel ni wat aku berfikir pe tindakan yang wajar untuk ku amik..


Suatu hari 'Aisyah yang tengah duduk santai bersama suaminya,Rasulullah S.A.W., dikejutkan oleh kedatangan seorang Yahudi yang minta izin masuk ke rumahnya dengan ucapan assamu'alaikum (kecelakaan bagimu) sebagai ganti ucapan assalamu'alaikum kepada Rasulullah.Tak lama kemudian datang lagi Yahudi yang lain dengan perbuatan yang sama. Ia masuk dan mengucapkan assamu'alaikum. Jelas sekali bahwa mereka datang dengan sengaja untuk mengganggu ketenangan Rasulullah. Menyaksikan polah tingkah mereka 'Aisyah gemas dan berteriak: Kalianlah yang celaka!. Rasulullah tidak menyukai reaksi keras isterinya. Beliau menegur, "Hai 'Aisyah, jangan kau ucapkan sesuatu yang keji. Seandainya Allah menampakkan gambaran yang keji secara nyata, nescaya dia akan berbentuk sesuatu yang paling buruk dan jahat. Berlemah lembut atas semua yang telah terjadi akan menghias dan memperindah perbuatan itu, dan atas segala sesuatu yang bakal terjadi akan menanamkan keindahannya. Kenapa engkah harus marah dan berang?""Ya Rasulullah, apakah engkau tidak mendengar apa yang mereka ucapkan secara keji sebagai pengganti dari ucapan salam?""Ya, aku telah mendengarnya. Aku pun telah menjawabnya wa'alaikum (juga atas kalian), dan itu sudah cukup."

sekarang aku dah faham,aku dah yakin ngan pe yang aku wat nie.. tak salah aku memaafkan.. coz idup ni macam roda, sekejap di atas sekejap di bawah.. kalo arini ko wat jahat, sok luse orang taw gak..
what goes around comes around..
yang penting ne sabo, ikhlaskan ati, banyak ag menda yang nak difikirkan... tak yah nak serabut2...
kan fiza????

****************



Post a Comment